
Csapatok
A verseny harmadik évadában tíz csapat vesz részt, akiknek hat hónap áll rendelkezésükre a mérföldkövek leküzdésére. Minden újabb próbatétel egy-egy funkció tervezését és megvalósítását jelenti. A magyarországi Bosch csoport ebben a versenyben a gokartok, Bosch komponensek és a szakmai felkészítés mellett tapasztalt mérnök mentorokkal támogatja a nyolc magyarországi felsőoktatási intézményből induló tíz csapatot.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem – BME Gokart Team
Kecskeméti Főiskola – GAMFkart
Miskolci Egyetem – ME-KART
Nyíregyházi Egyetem – FORZA NYF KART
Óbudai Egyetem – G-OE-KART
Óbudai Egyetem – Safety Kart
Pannon Egyetem – Pannon-Racing
Pécsi Tudományegyetem – Sopianae Motorsport
Szent István Egyetem – G.B.G. Team
Szent István Egyetem – SZIe-Kart
A csapatoknak a korábbi évadok során a gokartba elektromos gázpedált, az eredeti fékrendszertől független és elektromosan működtetett rögzítőféket, valamint ultrahangszenzorokat és elektronikus kormányzást kellett beépíteni, ezek segítségével megvalósítva az automatikus parkolást párhuzamosan.
A tavaly ősszel indult projektidőszakban a csapatok számára az automatikus parkolás mellett új feladatok kerültek kitűzésre. A gokarthoz egy önindítót és két - akkumulátoros fűnyíróban használt - elektromotort kaptak a Bosch csoporttól. Ezekkel és a gokart gyári benzinmotorjának kombinálásával kellett hibrid hajtást megvalósítaniuk. Egy akkumulátoros fúrógép beépítésével pedig önindítót kellett tervezni és építeni, ami alkalmas a gokart benzinmotorjának beindításához. A Bosch radar és kamera segítségével automatikus vészfékezés, sávtartás, valamint adaptív sebességtartó automatika funkciókkal látták el gokartjaikat a csapatok.
Kategóriák
A Go-Kart, Go-bosch verseny 2015/2016 évada során mind a tíz csapat összemérheti tudását egymás ellen, hiszen idén a Bosch három kategóriát hirdetett meg, amelyekre bármely csapat szabadon benevezhet. Egy csapatnak minimum egyikben el kell indulnia, de akár mindhárom kategóriában is részt vehet.
Hatékony Gokart Kategória
Az autógyártók fejlesztési részlegei az elmúlt években nagy sebességre kapcsoltak az alternatív hajtást illetően, szem előtt tartva a hatékonyságot és a hosszú távú teljesítményt. Ebben a kategóriában olyan gokartot kell építeni, amely hibrid hajtóművel van felszerelve. A fékenergia-visszanyerés a hibrid hajtásláncok alapvető komponense, ezért ezt a funkciót a csapatoknak is meg kell valósítaniuk. Aki vezetett már gokartot, biztos tudja, hogy nagy sebességű kanyarokban könnyen megcsúszhatnak a hátsó kerekek és a jármű túlkormányzottá válhat. A stabilitás növelése érdekében a csapatoknak a hátsó tengelyen differenciálművet kell beépíteniük, amely lehetővé teszi a kerekek egymástól független elfordulását, javítva ezzel a tapadást.
Intelligens Gokart Kategória
Azok a csapatok, akik ebbe a kategóriába neveznek, a legkorszerűbb vezetéstámogató rendszereket valósítják meg. Gokartjaiknak képesnek kell lenniük automatikusan parkolni, illetve otthoni környezetben navigálni, amely azt jelenti, hogy a jármű képes a betanított útvonalon végighaladva beparkolni a kijelölt parkolóhelyre. A parkolás mellett két további vezetéstámogató rendszert kell beépíteni, a sávtartást, mint komfort funkciót és az automatikus vészfékezést, mint biztonsági funkciót. A két rendszer összekapcsolása pedig része lesz az adaptív sebességtartó automatikának, melynek segítségével a gokart beállított sebességgel, megadott távolságot tart az előtte haladó járműtől, miközben a saját sávját tartja.
Önjáró Gokart Kategória
Az autonóm közlekedés vízióját foglalja magába a harmadik kategória, amelynek céljai ráépülnek az Intelligens Gokart kategóriára. A feladatok összetettek, nemcsak automatikusan kell elnavigálniuk a megadott úti célhoz a gokartoknak, hanem saját szenzorjaikra épülő vezetéstámogató rendszereik, illetve külső jelek segítségével bizonyos forgalmi szituációkban önjáró módon kell funkcionálniuk.